Mand på kontoret

Sådan kommer du de anspændte muskler til livs

bbaa11

Mange mennesker, der til dagligt arbejder på kontor, oplever anspændte muskler. For mange stillesiddende timer foran computeren kan føre til ømme muskler. Det kan være ubehageligt, og til tider kan det være svært at koncentrere sig, fordi kroppen gør ondt. Der findes derfor forskellige ting, såsom shockwave, som du kan gøre for at komme de ømme muskler til livs. Det kan være med til at forbedre din hverdag, fordi kroppen bliver løsnet lidt op. 

Kvinde på briks

Shockwave løsner op

Det kan være, at du længe har kæmpet med smerter i kroppen. Det kan gå ud over dagligdagen, hvor smerterne kan gøre dagens gøremål uoverskuelige. Måske har du ventet med at ringe efter hjælp i håbet om, at smerterne ville forsvinde efter noget tid. Det er dog vigtigt, at du får gjort noget ved de anspændte muskler så hurtigt som muligt.   

Hvis din krop er opspændt, kan du prøve shockwave. Ved brug af denne metode vil en maskine skyde små trykbølger ind i beskadiget væv i kroppen. De små trykbølger vil så gå ind og løsne det beskadiget væv. Shockwave er altså en behandling, der effektivt behandler anspændte muskler, hælspore og tennisalbue. Når smerterne i kroppen forsvinder, vil du få mere overskud i hverdagen.  

Hæve-sænkeborde på kontoret

Mange mennesker, der arbejder foran en computerskærm til dagligt, vil ofte opleve smerter i skulder og nakke. Dette skyldes, at de spænder op i nakken, når de sidder foran computeren. Hvis du til dagligt arbejder foran en skærm, kan det være en god idé at variere din arbejdsstilling. 

Dette kan gøres ved at anskaffe et hæve-sænkebord. Du kan dermed skifte mellem at sidde ned og stå op, når du arbejder. Ved at stå op under arbejdet, vil du få en naturlig runding på rygraden, som ellers er komprimeret, når du sidder ned. Desuden aktiverer du dine muskler, når du rejser dig op fra stolen. Det vil give et højere blodomløb, hvilket gør, at du ikke bliver så hurtig træt.  

Du kan også foreslå arbejdspladsen, at I placerer printeren lidt længere væk fra jeres borde. På den måde er du tvunget til at aktivere musklerne, når du skal printe. Desuden kan det være en god idé at gå udenfor, når du holder pause. Her får du mulighed for at strække benene og få noget frisk luft.  

Hæve-sænkebord

Motion og bevægelse 

Hvis du arbejder et sted, hvor du primært sidder stille hele dagen, er det vigtigt at bevæge sig og dyrke motion i fritiden. Mange mennesker sidder ned det meste af døgnets 24 timer. Hvis du ikke har langt til arbejde, kan du overveje at hoppe på cyklen. Du kan også med fordel tage trapperne i stedet for elevatoren. Selv nogle små ændringer i hverdagen kan være med til at gøre en stor forskel i det lange løb.  

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *